"מה חשבתי לעצמי?" שש בבוקר, השעון המעורר בטלפון שלי מצלצל ומצלצל.
"איך הסכמתי ליקיצה כזו מוקדמת?" הרי נכנסתי למיטה רק בחצות אחרי יום עמוס: יצאתי מוקדם בבוקר מהבית כדי להשתתף בסמינר באזור תל אביב, לקראת ערב טסתי לקפריסין עם הצוות במקום העבודה שלי, נסענו כשעה משדה התעופה למרכז לימסול, התארגנו בחדרים ויצאנו לארוחת ערב משותפת. שפע המנות, היין והאווירה הטובה, שבדרך כלל שוררת בינינו, גרמו לכך שהארוחה נמשכה כמעט עד חצות.

פסל בטיילת של לימסול

רבע שעה אחרי…

אני מחוץ לחדר לבושה בבגדי ספורט, שתי חברותי גם. יצאנו להליכת בוקר בעיר המתעוררת. ציפיתי להיות לבד בחושך (אפילו שאנחנו בקפריסין ולא בפולין). הופתעתי! בטיילת שלאורך החוף אנשים הולכים, רצים, רוכבים על אופניים (במסלול יעודי נפרד). על החול עומדים אנשים ומתעמלים. במים ראיתי שחיינים. מקסים! אני אוהבת את האווירה הספורטיבית הזאת, אוהבת לפגוש אותה בטיילת בחיפה או בתל-אביב, בפארקים ובעצם בכל מקום. זה תמיד ממלא את הלב שלי בשמחה.

טיילת לאורך החוף של לימסול

האור משתנה, השמש מגיחה מבין העננים ומקרינה זוהר, נגיעות של זהב. זו עדיין שעה די שקטה ואוויר עוד צח מהלילה. רוח נעימה נושבת. בבוקר הראשון בחרנו ללכת לאורך החוף לכיוון הפחות תיירותי. מסלול ההליכה מוביל אותנו לאורך חופי רחצה צרים ומסודרים. אפשר לשכור כסא נוח ושמשיה ולשבת ברוגע מול הגלים. יש מזח שנכנס לתוך הים וממנו תצפית יפה לקו החוף. הגענו עד לאזור של הדייגים וחזרנו על עקבותינו.

מזח בטיילת

משל / ויסלבה שימבורסקה

דיגים שלו בקבוק ממעמקים. בתוכו פיסת ניר ועליה המילים: "הצילו! אני כאן. האוקינוס פלט אותי לאי לא-נושב. אני ניצב על החוף ומחכה לעזרה. הזדרזו. אני כאן!"

• אין תאריך. בודאי כבר מאוחר מדי. יתכן שהבקבוק היה זמן רב בים – אמר הדיג הראשון.
  • ואין ציון מקום. אפילו לא ידוע איזה אוקינוס – אמר הדיג השני.
  • לא מאוחר מדי ולא רחוק מדי. האי כאן הוא בכל מקום – אמר הדיג השלישי.

נעשה לא נעים, השתררה דממה. ככה זה עם אמיתות חובקות עולם.

(מתוך הספר 'בשבח החלומות' בתרגום רפי וייכרט)

למה קמתי כל כך מוקדם? כי בשמונה וחצי התחיל הכנס שהיה מטרת הגעתי לעיר לימסול. זה היה כנס מקצועי לכן, אני לא אתייחס אליו, רק אומר שהיו בו אנשים ממדינות שונות במזרח התיכון והמפגש איתם היה מרגש ומעורר תקווה.

שעות אחר הצהרים

היו לנו כמה שעות חופשיות אותן ניצלנו לטיול בחלק היותר תיירותי של העיר. הטיילת שלאורך החוף מטופחת ויפה. במקום לתאר אני אתן לתמונות לדבר.

לאורך הטיילת

לאורך הטיילת בלימסול

הטיילת נגמרת במתחם הנמל הישן של לימסול והמרינה. המתחם מחודש ונראה כמו מתחם הנמל בתל אביב, הוא שופע מסעדות ובתי קפה. באופן מפתיע לא ראיתי רוכלים. מצאתי מעט חנויות שהיו מרוכזות בהמשך הנמל. במקום שררה אווירה טרנדית, צעירה ושמחה. אני לא יודעת מה קורה בימות השבוע הרגילים, אני ביקרתי ביום שבת וראיתי משפחות מטיילות, חבורות של בני נוער וצעירים מסתובבות או יושבות. בקיצור, המתחם שקק חיים ופעילות.

המרינה של לימסול

ערב

יצאנו לבלות באזור הטירה. מבנה עתיק שמשמש היום כמוזיאון ימי-ביניים. בעיני מומלץ לבקר בו רק אם מתעניינים בנושא. ליד הטירה יש הרבה טברנות ובתי קפה ובערב האזור הומה גדוש ופעיל.

הטירה נמצאת בלב העיר העתיקה, לא רחוק מהנמל. העיר העתיקה של לימסול מורכבת מסמטאות צרות ובהן חנויות טברנות ובתי קפה. הרבה חנויות עם מוצרים טיפוסיים לאי; סבונים משמן זית, פיצוחים, מזכרות, זיתים, רחת לוקום וכו'. השיטוט בסמטאות נעים, מעניין ומהנה.

סמטאות העיר העתיקה

רחוב Athinon

ידעתי שזמני יהיה מוגבל לכן כדי שהשיטוט שלי יהיה ממוקד חיפשתי מידע על העיר. מצאתי מעט מידע. באחת הכתבות שקראתי המליצו על רחוב Athinon למי שאוהב ציורי קיר וגרפיטי. אכן ההמלצה התגלתה טובה והרחוב שופע ציורים מושקעים. שווה לכל חובבי הז'אנר ובכלל.

אומנות קיר בלימסול

אומנות רחוב

אל רחוב Athinon הגעתי בהליכת בוקר מוקדמת. מעט אנשים הסתובבו ברחובות. הכל היה עוד סגור. נהנתי מהדלתות והחלונות של הבתים. רובם בגוונים של כחול, חלקם בוהקים וחלקם דהויים. נהנתי ללכת בלי מטרה או יעד מוגדרים מלבד לחוות ולגלות את העיר לפני שהיא מתעוררת ומתמלאת בהמולת היום.

סמטת Zik Zak

אחר הצהרים הגעתי שוב לרחובות האלה. הפעם החנויות היו פתוחות אנשים הסתובבו ברחובות או ישבו בבתי הקפה ובמסעדות/טברנות. בסמטת Zik Zak הצרה, שלכל אורכה שולחנות וכסאות של בתי קפה, ישבו חבורות של צעירים לשתות ולשחק באחד ממשחקי הקופסא או הקלפים שהיו שם לשימוש האורחים. המקום נראה מזמין.

לימסול הזכירה לי את פאפוס וגם קצת את סלוניקי (בלי כל האתרים מהעבר העשיר שלה). לא יצא לי להכיר הרבה מהעיר, אבל מה שראיתי מצא חן בעיני. לדעתי אפשר לבלות בה סוף שבוע נינוח ונעים. סוף שבוע של ים, סמטאות, אוכל טעים והרבה שלווה.

טברנה
מידע מעשי:

ללימסול יש נמל ימי. מי שרוצה להגיע אליה בטיסה יכול לטוס ללרנקה או לפאפוס ומשם להגיע לעיר במונית או רכב שכור (לא בררתי בנוגע לאוטובוסים).

המלון שבו התארחתי הוא Curium Palace Hotel המלון היה נעים ונוח עם ארוחת בוקר עשירה. הוא ממוקם במרחק הליכה קצרה מחוף הים. העיר העתיקה והמרינה נמצאות במרחק של כ-2 ק"מ. זו הליכה נעימה על הטיילת היפה. מונית ללב העיר העתיקה עלתה לנו 8 יורו.

הספקתי להכיר ולחוות רק חלק קטן מלימסול, אך היא הפתיעה אותי בגדול.

הטיילת של לימסול

אני מקווה לחוות כמה טיולים חורפיים השנה ואולי אפילו שלג, כדי שתשארו מעודכנים ותוכלו להמשיך לטייל איתי, אני מזמינה אתכם להצטרף לרשימת התפוצה שלי. אשלח לכם גלויה למייל ובה איידע אתכם על כל פוסט חדש שאפרסם (רק זה לא יותר). תודה שהתלוותם אלי, זה משמח אותי מאד.

ציור קיר בלימסול

המלצות להמשך קריאה:

חופשה זוגית בפאפוס
טיול משפחתי בקפריסין
חופשה זוגית בסלוניקי

עוד תמונות אפשר למצוא בחשבון האינסטגרם שלי.